Jakie filmy Michaela uważacie za najlepsze? Proszę, wymieńcie je tu w kolejności od najlepszego do najgorszego.
Na dzień dzisiejszy, moje TOP wygląda w sposób następujący:
1. Funny Games
2. Benny's Video
3. Siódmy kontynent
4. Ukryte
5. Pianistka
6. 71 fragmentów
7. Kod nieznany
8. Funny Games U.S.
Jeśli zamienić 4 z 5, to mogę się pod takim rankingiem podpisać. :-) Do "Zamku" trudno dotrzeć (mnie się udało dzięki niezastąpionemu Katrolowi), ale "Czas wilka" dorwać łatwiej. Taki sobie, ale warto, dla pełni obrazu choćby.
W zasadzie ja również mógłbym zamienić film na miejscu 4. z filmem na miejscu 5.
Mówiono mi, że "Czas wilka" i "Zamek" raczej nie namiesza w moim rankingu, więc zdecydowałem, iż obejrzę te filmy przy okazji.
1. Siódmy kontynent
2. 71 fragmentów
3. Funny Games
4. Benny's video
5. Pianistka
6. Ukryte
7. Das Schloß
8. Kod nieznany
Funny Games u.s. - nie podejmuje się oceny
Czas wilka - nie oglądałem...a mogłem ale nie wyszło (shit)
Ależ dlaczego? Gdyby nie Michael Pitt, to by był taki sam film jak pierwowzór. Dzięki niemu taki sam nie jest, ale przecież równie interesujący.
Ja poprostu byłem bardzo śpiący jak go oglądałem i do oceny wolałbym go jeszcze raz zobaczyc Klee. Moja wypowiedź, przynajmniej w moim mniemaniu nie nosiła znamiona oceny pejoratywnej:)
Ach, ale czujny jak zawsze!
A moja sugestię o jej obecności zawierała? Hehehe! ;-)
Jesteś najsłodszym użytkownikiem FW. Astronauta - i pogoda gwarantowana! :-)
A zamek tak nisko wg Astronauty?Czas Wilka również Hanekeżercy pomijają, a dlaczego ja się pytam?
Mój Top
1.Funny Games i Benny's Video
2.Siódmy Kontynent
3.71 Fragmente
4.Czas Wilka
5.Zamek
6.Ukryte
7.Pianistka
8.Funny Games U.S.
Nie wiem czy coś pominąłem, ale pozycję 4 i 5 również warto obejrzeć.
1 Ukryte (moim skromnym zdaniem najbardziej "dojrzały" ze wszystkich jakie widziałem tego rezysera. Musze przyznac , ze przekonałem sie do niego z czasem . Im dłużej trawił się w mojej głowie tym lepiej mi smakował .
2 Pianistka
3 Benny's Video
4 Funny games
Przymierzam się dziś do Czas Wilka , na dniach postaram się ogarnąć Kod Nieznany , więc jeśli coś zmienią w pierwszej trojce to napewno dopisze .
Pzdr
1. Funny Games
2. Siódmy kontynent
3. 71 fragmentów
4. Benny's Video
5. Ukryte
6. Czas wilka
7. Pianistka
pomijam Funny Games US
1. Kod nieznany
2. Siódmy kontynent
3. 71 fragmentów
4. Ukryte
5. Benny's Video
6. Pianistka
7. Czas wilka
8. Funny Games
9. Funny Games U.S.
1. Ukryte 10/10
2. Funny Games 10/10
3. Pianistka 9/10
4. Siódmy kontynent 8/10
5. Funny Games US 8/10
6. Benny's Video 8/10
7. Kod nieznany 8/10
do obejrzenia "Czas Wilka" i "71 fragmentów", ale u mnie chyba poniżej ósemki nie zejdzie.
Nie widziałem jeszcze "Zamku" i "71 fragmentów".
Haneke to twórca bardzo równy i muszę przyznać, że kolejność jest tutaj bardzo umowna. Pewnie za tydzień byłaby inna - dodam tylko, że jak dla mnie: pozycje 1-4 wybitne, 5-7 minimalnie słabsze, jak dla mnie pozycja 8 jedynie trochę odstaje, ale to film wciąż warty obejrzenia.
1. Funny Games
2. Biała wstążka
3. Pianistka
4. Ukryte
5. Benny's Video
6. Siódmy kontynent
7. Kod nieznany
8. Czas wilka
O "Funny Games U.S." wolę myśleć, że nie istnieje :)
Zgadzam się, Haneke jest w swojej twórczości bardzo równy. Oto moja lista jego najgorszych filmów:
1. Ukryte
2. Pianistka
3. Benny's Video
4. Siódmy kontynent
5. Funny Games
6. 71 fragmentów chronologii przypadku
Kolejność też dość umowna, w zasadzie gdyby pozamieniać te filmy numerkami, nie protestowałbym. Białej wstążki jeszcze nie widziałem, ale wkrótce zamierzam dowiedzieć się, czy też na tę listę trafi. Obstawiam, że tak.
aktualizacja :)
1.ukryte 9,5/10
2.pianistka 9/10
3.benny's video 8,5/10
4.funny games 8/10
5.biała wstążka 7,5/10
6.siódmy kontynent 7,5/10
7.71 fragmentów 7/10
8.kod nieznany 6,5/10
9.czas wilka 6/10
10. funny games u.s 5,5/10
Dwa zdania w sprawie bialej wstazki - film oglądałem tylko raz, więc ta ocena wystawiona za "pierwsze wrażenie" . Mam troche ambiwalentne odczucia wzgledem tego filmu, nie rozposujac sie za bardzo na ten temat, przypomnialo mi sie, ze podobnie mialem z ukryte, kiedy to z poczatku ocenilem film na 7, pozniej obejrzalem drugi raz, ocenilem na 8 i za 3 razem dalem prawie maksymalna ocene. Nie wiem jak wy ale ja filmy Michała staram się ogarnąć po 2,3 razy, zauwazylem ze filmom Michasia nalezy dac czas by dobrze ulozyly sie w brzuszku i ladnie ptrzetrawily, nawet kiedy po 1 senasie jestesmy juz najedzeni, nie oznacza to, ze po dokladce sie nimi przejemy, wrecz odwrotnie. Za to wlasnie bardzo cenie sobie filmy tego goscia. Pzdr
1. Ukryte
2. Biała wstążka
3. Czas wilka
4. Miłość
5. Funny Games, 71 fragmentów, Lemingi Teil I
8. Siódmy kontynent, Pianistka, Benny' video
11. Kod nieznany
12. Lemingi Teil II, Zamek
nie oglądałem Funny Games US i raczej nie zamierzam
1. Funny Games U.S. (Nie wiem czemu uwzięliście się tak na ten remake, jak dla mnie jest dużo bardziej klimatyczny, może to dlatego, że widziałem go przed pierwowzorem. Nie nazwałbym tych aktorów gwiazdeczkami z komercyjnych produkcji, no może jedynie Naomi Watts, ale i jej trafiały się dobre filmy, jak np. 21 gramów czy Mulholland Drive. Michael Pitt grał w niezłych filmach, Corbeta ciężko ocenić po takiej ilości filmów, ale uważam że w Funny Games U.S. zagrał bardzo dobrze. Natomiast Tim Roth to aktor wybitny co udowodnił m.in. w Captives)
2. Biała wstążka
3. Ukryte
4. Benny`s Video
5. Funny Games
6. Czas wilka
Resztę muszę obejrzeć, dziś zabieram się za Pianistkę.
Oczywiście chodziło mi o dużo bardziej klimatyczną grę aktorów, bo reszta jest identyczna. Postacie Paula i Petera wzbudzały strach, lęk i tu możecie mnie uznać za psychola, ale też śmiech, w tym pozytywnym znaczeniu oczywiście. Ich ironiczne teksty, zachowania, niesamowite miny i chłodne traktowanie ofiar były, jak dla mnie, bardzo wiarygodne.
OK, wiec z tych które widziałem. Zaznaczam, że to bardziej kolejność wg moich ulubionych i mniej ulubionych filmów Haneke, a nie wg tego, który uważam za lepszy.
1. Białą Wstążka
2. Benny's video
3. Pianistka
4. 7. kontynent
5. Ukryte
6. Funny Games (austriacki)
Przy czym - może poza pierwszym i ostatnim miejscem - filmy te są bardzo równe, bardzo dobre i w zasadzie nie odstają zbytnio od siebie.
Ok, więc zrobię jeszcze małą aktualizacje, po obejrzeniu 71 fragmentów:):
1. Białą Wstążka
2. Benny's video
3. Pianistka
4. 7. kontynent
5. Ukryte
6/7. 71 fragmentów
6/7. Funny Games (austriacki)
Marzyłem kiedyś żeby wpisać się w tej dyskusji:D
NIe mogłęm znależć jego filmów:(
Aż w końcu pownego dnia kochani ludzie jak Klee oraz TURSKI(pozdrawia obu panów) wspomogli mnie wysyłając pocztą dvd oraz linki.
TOP:
1. Funny Games i Funny Games U.S. (obie wersje kocham tak samo)
2. Benny`s video
3. Pianistka
4. Biała wstążka
5. SIódmy Kontynent
6. Ukryte
7. Czas Wilka
8. Kod Nieznany (ten film jest dla mnie również genialny, ale z tych wszystkich był najmniej wstrząsający)
Pozdrawiam, CJ
1. Funny Games 9/10
2. Biała wstążka 9/10
3. Ukryte 9/10
4. Pianistka 8/10
5. Benny's Video 8/10
6. Siódmy kontynent 8/10
7. 71 fragmentów 8/10
8. Kod nieznany 8/10
Plany: Zamek, Czas wilka
witam
niestety, a może na szczęście kilka filmów jeszcze przede mną. A oto moje typy:
1. Funny Games
2. Siódmy kontynent
3. Benny's Video
4. Biała wstążka
5. Pianistka
6. 71 fragmentów
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Funny Games 8,00 33
2 Siódmy kontynent 7,71 14
3 Biała wstążka 7,52 25
4 Benny's Video 7,36 14
5 Ukryte 7,05 20
6 Pianistka 6,75 24
7 71 fragmentów 6,88 8
8 Czas wilka 7,00 3
9 Kod nieznany 6,42 12
10 Funny Games U.S. 5,57 14
Ponadto:
Lumiere i spółka 6,00 3
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Funny Games (1997) 8,00 55
2 Biała wstążka (2009) 7,73 48
3 Ukryte (2005) 7,45 38
4 Pianistka (2001) 7,33 40
5 Siódmy kontynent (1989) 7,38 24
6 Benny's Video (1992) 7,29 28
7 Miłość (2012) 8,00 5
8 71 fragmentów (1994) 6,77 13
9 Kod nieznany (2000) 6,68 22
10 Czas wilka (2003) 6,67 9
11 Funny Games U.S. (2007) 5,48 27
Pozostałe:
Lumiere i spółka (1995) 6,00 6
wiem że to przedawniona sprawa, ale ten ranking to śmiech na sali; identyczny film zajmuje zarówno pierwsze, jak i ostatnie miejsce. jak widać alternatywny niekoniecznie znaczy lepszy.
Właśnie dlatego, że jest identyczny, to został przez niektórych oceniony jako zbędny, niepotrzebny i ogólnie jako taki, który nie powinien powstać.
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Funny Games (1997) 7,96 77
2 Biała wstążka (2009) 7,93 76
3 Ukryte (2005) 7,82 65
4 Miłość (2012) 7,74 74
5 Siódmy kontynent (1989) 7,82 44
6 Pianistka (2001) 7,65 69
7 Benny's Video (1992) 7,66 44
8 Kod nieznany (2000) 6,98 41
9 71 fragmentów (1994) 6,96 27
10 Czas wilka (2003) 6,85 20
11 Zamek (1997) 6,20 10
12 Funny Games U.S. (2007) 5,63 35
Aktualizacja z 2018r
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1. Funny Games (1997) 8,00 112
2. Miłość (2012) 7,90 115
3. Biała wstążka (2009) 7,86 113
4. Ukryte (2005) 7,72 102
5. Pianistka (2001) 7,69 100
6. Siódmy kontynent (1989) 7,75 65
7. Benny's Video (1992) 7,41 61
8. Kod nieznany (2000) 7,02 55
9. 71 fragmentów (1994) 6,86 36
10. Czas wilka (2003) 6,47 38
11. Zamek (1997) 6,15 13
12. Happy End (2017) 6,00 47
13. Funny Games U.S. (2007) 5,91 57
Filmy nowelowe (reżyser segmentu):
1. Lumiere i spółka (1995) 6,14 21
1. Pianistka 10/10
2. Biała wstążka 9/10
3. Funny Games/Funny Games US 9/10
4. Kod Nieznany 8/10
5. 71 fragmentów 8/10
6. Czas wilka 8/10
7. Siódmy kontynent 8/10
8. Ukryte 7/10
9. Benny's video 7/10
1. Funny Games
2. Biała Wstążka
3. Pianistka
4. Siódmy Kontynent
5. Kod Nieznany
6. Benny's Video
7. Ukryte
8. 71 Fragmentów
Widziałem tyko 3 jego filmy na razie, ale na pewno obejrzę kiedyś resztę.
1. Biała wstążka 9,5/10
2. Pianistka 7/10
3. Funny Games 5/10
1. Funny Games - 8/10
2. Biała wstążka - 7/10
3. Benny's Video - 6/10
4. Siódmy kontynent - 6/10
5. Ukryte - 5/10
Do obejrzenia: Kod nieznany, Pianistka, Amour
1. Funny Games - 8/10
2. Biała wstążka - 7/10
3. Benny's Video - 6/10
4. Siódmy kontynent - 6/10
5. Ukryte - 5/10
6. Miłość - 3/10
1. Biała wstążka
2. Funny Games
3. Siódmy kontynent
4. Miłość
5. Pianistka
6. Benny's Video
7. 71 fragmentów
8. Zamek
9. Ukryte
10. Czas wilka
11. Kod nieznany
Czekam niecierpliwie na polskokinowe Amour, ale jak na razie:
1. Funny games
2. Benny's video
3. Pianistka
4. Kod nieznany
5. Ukryte
6. Siódmy kontynent
7. 71 fragmentów
8. Czas wilka
9. Zamek
10. Biała wstążka
Trudno mi ułozyć taki ranking. Każdy film Hanekego który widzialem był najlepszy choć zaden z nich nie nalezy do moich ulubionych.
Mój top:
1. Benny's Video - 9+/10
2. Siódmy kontynent - 9/10
3. Biała wstążka - 9/10
4. 71 fragmentów - 7/10
5. Ukryte - 7-/10
6. Pianistka - 6/10
7. Funny Games - 6-/10
Generalnie pierwsze trzy pozycje na bardzo wysokim poziomie. "Francuski" Haneke jest dość kiepski, a zwłaszcza "Ukryte", na którym wynudziłem się jak mops. "Pianistka" to postmodernistyczne wypociny. Natomiast "Biała wstążka" zwróciła mi nadzieję i liczę na "Miłość".
Jeśli chodzi o "Funny Games" [austriacki oczywiście] to nie rozumiem zachwytów nad nim, nadmierne epatowanie brutalnością, dość głupia fabuła, nieciekawy scenariusz trącający popkulturowym kinem amerykańskim.
Nie widziałem "Kodu nieznanego" [kiedyś leciał na Kulturze, ale zasnąłem, wydawał się skrajnie nieciekawy i nudny], "Czasu wilka" i "Funny Games U.S." - na ten ostatni chyba szkoda mi czasu.
Co do "Funny Games" jest on pewnego rodzaju eksperymentem mającym na celu okazanie obrzydzenia Haneke do tego "amerykańskiego kina" .
Emitowanie brutalnością ? Pokazuje on tu kunszt reżyserski . Zauważyłeś/łaś że w większości ta brutalność jest poza ekranem , a mimo to film zdaje się nią ociekać ?
Jeżeli chodzi "Kod Nieznany" to nie polecam . Strasznie mnie wynudził i nie nakreślił niczego nowego .
Nie obejrzałem wszystkiego, więc będzie ubogo:
1. Siódmy kontynent
2. Ukryte
3. Funny games
4. Benny's video
5. Biała wstążka
6. Pianistka
Nie zgadzam się z przedmówcami, którzy "Ukryte" określają najgorszym filmem. Ja muszę jeszcze raz obejrzeć Białą wstążkę, bo coś nie poruszył mnie ten film. Zaczynałęm kiedyś oglądać "Kod nieznany" i "Czas wilka", ale nie skończyłem (byłem po kilku filmach Hanekego i już moja wytrzymałość (obojętność?) doszła do końca.
Największe wrażenie, najmocniejsze, to "Siódmy kontynent".
1. Benny's Video
2. Funny Games
3. Ukryte
4. Pianistka
5. Biała wstążka
6. Siódmy kontynent
7. 71 fragmentów
Nawet ostatni na mojej liście film i tak jest znakomity
1 - Funny Games - 10
2 - Benny's Video - 9
3 - Pianistka - 9
4 - Funny Games US - 8
5 - Ukryte - 7
6 - Kod nieznany - 7
7 - Biała wstążka - 6